Garantie en reparatie

Welke garanties heb ik op een product die ik heb gekocht?
Bij aankoop van onze lingerie en badkleding producten geniet je van de wettelijke garantie regels. Dit houdt simpelweg in dat het product datgene is of moet doen wat je als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Gaat je product eerder stuk dan je mag verwachten? En het is niet jouw eigen schuld? Dan heb je volgens de wet recht op gratis reparatie of vervanging. We staan achter de kwaliteit van onze producten en zorgen ervoor dat je krijgt waarvoor je hebt betaald.

Veelgestelde vragen over garantie en reparatie

Wat betekent de wettelijke garantie?
Je moet een product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een product moet meegaan hangt af van het merk, het type product en de prijs. Als een product niet deugt, heb je recht op gratis reparatie of een nieuw product. Als repareren of vervangen niet mogelijk is, wordt het aankoopbedrag teruggeven. Een product is ondeugdelijk als het:

  • Buiten jouw schuld snel kapot gaat.
  • Korter meegaat dan je mag verwachten.
  • Niet compleet geleverd is.
  • Beschadigd aankomt.

Uitzonderingen op Garantiebepalingen
Is het probleem met het product jouw schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie of nieuw product. Heeft je het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie of nieuw product. Samengevat:

  • Het product is beschadigd door opzet of nalatigheid.
  • Normale slijtage door gebruik.
  • Beschadiging door het niet of juist in acht nemen van de instructies op het waslabel.
  • Pas je een product aan of breng je aanpassingen aan, dan vervallen alle garanties.

 

Klachten over producten
Wij nemen jouw klacht heel serieus. Dat kan ook, omdat we ze gelukkig bijna nooit krijgen. Heb je een klacht over een bepaald product? Vul dan het klachtenformulier in vertel ons wat er mis is. Wij vragen je ook om meerdere foto ’s van het product mee te sturen (ook eventueel van de beschadigde verpakking). Zo kunnen wij je sneller helpen met het vinden van een passende oplossing.

Blijkt dat jouw klacht gegrond is?
Dan kunt je rekenen op een van deze vier oplossingen:

  • Het product kan worden teruggestuurd aan ons (verzendkosten worden vergoed op basis van DHL tarieven), wij zorgen voor gratis reparatie of een nieuw product.
  • Als onze leverancier daarmee instemt, kun je het product doormidden knippen en wij zorgen voor een nieuw product.
  • Als repareren of vervangen niet mogelijk is, wordt het aankoopbedrag teruggeven. Soms heb je geen recht op het hele aankoopbedrag terug, bijvoorbeeld als je het product al lange tijd zonder problemen hebt gebruikt. Wij mogen dan een deel van het aankoopbedrag inhouden; dit is het afschrijvingspercentage.
  • Je kunt het product houden en een gedeeltelijke korting ontvangen.

Verwerkingstijd klachtafhandeling
Meestal ontvang je binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van de klacht per e-mail een inhoudelijke reactie van ons. Mocht een klacht onvoorzien een langere verwerkingstijd nodig hebben, sturen wij binnen dezelfde termijn een bericht met een indicatie wanneer je een reactie mag verwachten.

Als uw product gerepareerd moet worden, gebeurd dit binnen een redelijk termijn. Dit is doorgaans twee weken, afhankelijk van de situatie, het product en in welk land onze leverancier gevestigd is.